PENGALAMAN HAJI SECARA MUASSASAH2014

Monday, 26 August 2013

RUMAH CSRU - CIVIL SERVANT RESERVED UNIT

Kakitangan kerajaan diberikan peluang untuk memliki rumah di kawasan Putrajaya melalui cara rumah CSRU.

Harga rumah di Putrajaya semamagnya amat mahal. Untuk unit pangsapuri aje  paling murah pun                  RM 400K....Kalau rumah teres hampir  RM IM  dan kalau semi D lagilah mahal kan.... jadi bagai kakitangan kerajaan adalah satu mekanisma yang memberi kemudahan keada golongan ini untuk membeli rumah di Putrajaya yang dinamakan CSRU... syaratnya boleh tengok di Laman web Putrajaya Holding Berhad. Antaranya ialah rumah tersebut tak boleh dijual dlaam tempoh 20 tahun dan hanya boleh memohon sekali sahaja. harga yang ditawarkan bagi CSRU ialah selepas diskaun 25%.

Sekarang ni pangsapuri paling murah pun lebih RM 400 K...ni pun ah diskaun 25 %... mahal kan... kalau yang teres lagilah mahal dekat RM 750 K.... kaki tangan biasa memang tak mampu nak beli kecuali golongan jusa kot.

Eh hubby mama ada gak mohon rumah ni ... dan baru minggu lepas terimatawaran rumah CSRU untuk jenis pangsapuri... mak ooi harganya RM 411K.... macam mana nak bayar tu... tambahan pulak rumah sedia ada dah tolak gaji RM 1300....dan sampai pencen tak habis bayar... yang ni nak bayar pakai apa pulak... ni tengah nak fikir-fikir nak terima tak tawaran tu... mana nak cari duit nak bayar... nak buat pinjaman pun susah ni.... aduhai....
 contoh dari en google..




2 comments:

  1. mahalnyaa..kondo kaaa

    ReplyDelete
  2. yup.... kondo .... kalau teres lagi mahal loo..

    ReplyDelete