PENGALAMAN HAJI SECARA MUASSASAH2014

Monday, 10 July 2017

RAYA 2017

Assalamualaikum... setelah sekian lama menyepi kini baru ada mood untuk mencoret di sini. Sempena bulan syawal yang telah masuk hari ke 16 kot ... kalau silap maaf je la ya...

Raya 2017 ni  lain dari yang lain sebabnya sebulan berpuasa anak teruna mama cuti sekolah.... sedangkan orang lain semua cuti 2 minggu awal puasa lepas tu sambung sekolah 10 hari dan cuti untuk raya. Anak teruna mam cuti sejak 27 Mei 2017 sehingga 2 Julai 2017... lama kan... dan puteri-puteri mama pulak cuti selepas exam akhir masing-masing kira-kira 2 minggu sebelum raya, Kiranya 2 minggu juga lah kami dapat berpuasa cukup korum tahun ni... keadaan yang sangat jarang dapat berlaku setelah ank-anak semakin membesar sejak 5 tahun yang lepas.

Kuih raya...erm mama tak buat pun tahun ni... anak dara mama yang buat 2 jenis biskut jer... yang lain abag, kakak, dan ipar yang bagi masa balik kampung raya  hihihi...

Raya kali ni macam biasa, solat aidilfiri dulu di masjid kampung dekat rumah kami, lepas solat tu baru gerak balik ke Selatan tanah air dan bermalam di rumah kakak mama. Siap ronda semua yang patut di ziarah kami semua bertolak ke Kota  Tinggi pulak, ke rumah kakak suami pulak dan bermalam di sana juga. Sebelum balik sempat singgah pantai Desaru, walaupun hujan ketika itu.

Balik semula ke rumah setelah 3 hari kemudian, dan settlekan beberapa perkara urusan pejabat, Alhamdullilah settle semuanya. Ahad mama sekeluarga bertolak ke Taiping hantar anak teruna yang bercuti panjang tu balik asrama dan bermalam di sana pulaknya.

Dalam perjalanan balik singgah di Kuala Kangsar pulak...

Ol layan gambar  sikit...
HIJAU tema kali ini
sepupu sepapat pun hijau

ni juga hijau...

berhujan di Desaru

di Masjid Ubudiyah Kuala Kangsar

Sekian......