PENGALAMAN HAJI SECARA MUASSASAH2014

Thursday 3 April 2014

update BELAJAR MENJAHIT DI GIAT MARA

Sudah 3 bulan angah belajar menjahit di Giat Mara. Nampaknya angah makin seronok dengan aktiviti barunya ni. Bayangkan angah yang tidak tahu menggunakan mesin jahit dah boleh menjahit sekarang.
Dulu nak jahit lencana sekolah di tudung pun alahai teruknya jahitan... tapi kini angah dah pandai menilai jahitan. Kalau mama yang jahit dia kata yag tu salah kena buat cam ni.... alhamdullilah angah dapat menafaatkan masa menunggu SPM denagan ilmu kemahiran. Selain daripada itu angah juga lulus untuk mendapatkan lesen memandu kereta dan motorsikal.

Sekarang ini angah sedang menunggu kemasukkan ke mana institusi untuk melanjutkan pelajaran. Mama sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak an juga anak-anak mama yang 2 orang lagi tu...
Angah dah boleh buat kemeja, skirt, baju kurung, baju melayu moden, blouse... dan minggu ni sedang belajar buat kurung moden.
Dari segi kekemasan jahitan bagi mama nampak baik lah tapi masih boleh ditingkatkan lagi.
Angah posing hari mula-mula dengar taklimat di bilik jahitan di Giat Mara



2 comments:

  1. Suasana seperti di Giat Mara Sepang. Betul ker?

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum
    saya hamidah pemilik HAMIDAH CURTAIN di BANDAR baru UDA JB ingin mempelawa pelatih2 bidang jahitan utk berkerja di syarikat saya.Hubungi saya jika berminat 0137638177

    ReplyDelete